Nieuwsarchief

Reuse tekent voor financiële efficiëntie

Reuse heeft recent beslist om haar boekhouding te optimaliseren met ORAS III, het financiële pakket van Organi.

De voorbije 50 jaar heeft Reuse NV een ruime ervaring opgebouwd in de internationale logistiek, trading, transport en douane. Als lid van de Franse logistieke groep Balguerie heeft Reuse de laatste jaren de weg ingeslagen van de groei. Er is nog steeds een stevige focus op export van voeding, maar de laatste jaren ontwikkelde het ook sterk de import trafiek, kwam er een grotere nadruk te liggen op de ontwikkeling van de Afrikaanse markt en zette het zijn eerste stappen in de trading via zijn filiaal Reuse Trading. Om deze groei te ondersteunen had Reuse nood aan een efficiënt en gebruiksvriendelijk boekhoudpakket om de administratielast te vereenvoudigen en de efficiëntiewinst te verhogen.

ORAS III

Met ORAS III worden manuele handelingen tot een minimum herleid en kunnen alle nodige boekhoudkundige verrichtingen snel en efficiënt worden ingebracht. Zowel de debiteurenopvolging als de betaling van de facturen kunnen semi-automatisch worden uitgevoerd.

Standaardfunctionaliteiten die de algemene boekhouding en gerelateerde administratieve processen aanzienlijk zullen vereenvoudigen zijn onder meer het centraal beheer van klanten- en leveranciersinformatie, de automatische verwerking van bankuittreksels via CODA-bestanden, opvolging van debiteuren via aanmaningsbeheer, beheer van vaste activa en geïntegreerde afschrijvingen, het automatisch genereren van terugkerende rapporten en periodieke afdrukken en (commerciële) rapportages.

Integratie met bestaande back-office

Het spreekt voor zich dat er vele kruisverbanden bestaan tussen de operationele bedrijfsprocessen en het financiële beheer. Organi draagt interoperabiliteit dan ook hoog in het vaandel, wat betekent dat de boekhoudsoftware gemakkelijk geïntegreerd kan worden met het bestaande ERP-pakket binnen het bedrijf. Door de integratie van ORAS III met het bestaande back-office systeem van Reuse, vloeit de logistieke informatie – onder andere de uitgestuurde facturen – naadloos over in de financiële boekhouding.

DIS (Digital Information System)

Verder zal het volledig geïntegreerde digitale informatiesysteem het voor de gebruikers mogelijk maken om alle inkomende en uitgaande documenten (printer, fax, mail) op te slaan. De gegevens kunnen via een uitgebreide zoekfunctie geconsulteerd worden en zijn steeds real-time beschikbaar.

Dankzij deze koppeling met de DIS-module, zijn de documenten (met koppeling binnen de toepassing) voor iedereen binnen het bedrijf beschikbaar en hoeven de gegevens maar op één plaats te worden bijgehouden.

De toepassing is ontwikkeld met state-of-the art technology van Progress.

De implementatie is voorzien voor oktober van dit jaar.

Externe bron: www.valuechain.be
Alle nieuwsberichten