Home » Klantcases »
Meiko
Lossen en laden. Vroeger was dit de activiteit van een transportbedrijf, vandaag hebben we te maken met logistieke dienstverleners die opereren op mondiale schaal. Dat zoiets hoogwaardige IT vereist, ligt voor de hand. Meiko Europe is zo’n modern logistiek bedrijf dat een volledige service biedt. Van opslag en handling in haar eigen warenhuizen tot transport over land, over zee en door de lucht.
Steeds met een strakke timing en inclusief alle administratieve formaliteiten. Kortom, elk dossier is een organisatorisch huzarenstukje.
Daarom koos Meiko Europe in 1997 voor de OLS-software van Organi. Met OLS beschikt Meiko Europe over een totaaloplossing voor al haar logistieke processen. Bovendien hebben klanten steeds toegang tot hun stockgegevens via een webapplicatie.
Meiko vertelt: “OLS is een programma dat verregaand kan worden aangepast aan de wensen van elke klant. Dat liet zich ook voelen tijdens de implementatie: “zeker in het begin was er sprake van een aantal kinderziektes, maar Organi heeft die wel steeds snel en kordaat aangepakt.
Tussen Meiko Europe en Organi bestaat er dan ook al jarenlang een vertrouwensrelatie. Omdat Meiko zelf geen IT-kennis in huis heeft, besteden zij dit volledig uit aan Organi, dus ook de hardware. Het hele Europese netwerk wordt door Organi voortdurend gemonitord en bovendien komt er geregeld een technicus ter plaatse. Meiko: “Voor ons is het een groot voordeel om één aanspreekpunt te hebben voor al onze IT, of het nu om hardware, software of beide gaat.” Op die manier wordt IT echt een “laatste zorg” en kan Meiko Europe zich focussen op haar kernactiviteiten.
Laat uw gegevens achter en we nemen zo snel mogelijk contact op met u!
"*" geeft vereiste velden aan